Korte terugblik NGF najaarscompetitie 2023

Oktober is de maand waarin we de najaarscompetitie spelen. In overleg met de club hebben we gekozen om op de zondagen deel te nemen. Nu blijkt dat het aantal, bij de NGF aangesloten clubs, dat op zondag wil of kan spelen niet zo grote is. Veel van de verenigingen binnen onze kortebaan competitie beschikken over een baan die bij Hockey- of Voetbalvelden ligt, waardoor er op de zondagen niet gespeelt kan worden. Wij beschikken dus over een vrij unieke golfbaan. De GVU neemt met 3 teams deel. Deze zijn ingedeelt in Poule Z26 (Team 1) en poule Z27 (Team 2&3).

Alle Teams speelde de eerste wedstrijd 8 oktober jl. thuis. Team 1 won zijn Poule en Team 3 werd 2de en team 2 werd 3de. Dit waren veel belovende uitslagen.

De volgende wedstrijd werd gespeeld in Houten (Team1) en Voorschoten, de andere teams.

Het voorspelen in Voorschoten viel letterlijk in het water.

Gelukkig was het 15 oktober beter weer. Team 1 won, Team 2 werd 2de en Team 3 werd 4de.

22 oktober speelde Team 1 in Rijen en ook daar wonnen zij weer. Dit was echt een topprestatie.

Namens Golf Vereniging Uithoorn feliciteren we Team 1 (Jeroen Postuma, Bart Blom, Jeroen Pos, Erik Heuving, Piet Heijman en Raymond Tempelaars) met de overwinning in hun poule.

Het 1ste Team had 3 wedstrijden en heeft de poule gewonnen met 14 WedstrijdPunten. Nieuwegeinse 3 is 2de geworden met 5 WP gevolgd door Brabant Golf 1 is 3de geworden met 3 WP.

Door de vele regenval werd de thuis wedstrijd van Team 2 en 3 op 22 oktober geannuleerd. De staat van de baan was te slecht om te kunnen spelen. Helaas wordt deze wedstrijd niet meer ingehaald. Hierdoor wordt de competitie voor Team 2 en Team 3 op 29 oktober in Noordwijk afgerond. De Poule Team 2 en 3 is afgerond en De Vijf Margen is 1ste met 19 WP, UVG 2 is 2de met 8 WP, UVG 3 is 3de met 7 WP en Voorschotense 1 is 4de met 5 WP. Voor Team 2 en 3 speelde Helga vd Laan, Ans en Jan Compier, Rini Hertogh, Jan Konst, Freek de Zeeuw, Mia Pols, Robin Tromp, Anton van Heeswijk, Ronald Heijboer, Annemiek Koster en Marcel Versteeg. Samen hebben ze een goed resultaat gescoord.

Mia Pols

NGF coördinator