Klachtenregeling
Op 3 mei 2025 heeft de ALV het reglement vertrouwenscommissie vastgesteld. De vertrouwenscommissie heeft inmiddels haar werkwijze bepaald en zet de mogelijkheden indien er sprake is van ongewenst gedrag op een rijtje.
Voor diegenen die ongewenst gedrag ervaart zijn er de volgende opties:
- Gesprek met de vertrouwenscommissie
De persoon/klager kan zich melden bij klachten@golfvereniginguithoorn.nl met het verzoek om een gesprek bij de vertrouwenscommissie. Twee leden van de vertrouwenscommissie gaan met persoon/klager over de situatie van gedachten wisselen. De vertrouwenscommissie zal de vervolgstappen met de persoon/klager bespreken. - Bemiddeling
De persoon/klager kan zich melden bij klachten@golfvereniginguithoorn.nl met het verzoek om bemiddeling bij de vertrouwenscommissie. Het is van belang dat klager en beklaagde bereid zijn tot een gesprek in aanwezigheid van de vertrouwenscommissie.
Uitgangspunt is conflictoplossing/mediation door drie leden van de vertrouwenscommissie. - Indienen van een formele klacht
De persoon/klager dient een niet anonieme klachtmail in bij klachten@golfvereniginguithoorn.nl
Klager zorgt dat aan alle eisen opgenomen in het reglement vertrouwenscommissie in de klachtmail zijn opgenomen.
Tenslotte wordt opgemerkt dat de mogelijkheden zowel afzonderlijk als na elkaar kunnen worden toegepast.
Ten overvloede wordt opgemerkt dat de vertrouwenscommissie een klacht pas in behandeling neemt nadat klager en beklaagde er niet in zijn geslaagd een klacht onderling op te lossen, dit tenzij dit niet van hen kan worden gevergd.